پیچ و مهره آژاکس
021-55429480 | 09121933785

تاریخچه پیچ

   

پیچ های بولت و اسکرو نقش بسیار مهمی را در صنعت و همچنین زندگی روزمره ما ایفا میکنند. پیچ ها پرکاربرد ترین قطعه صنعتی هستند که از ساده ترین وسایل و ابزار ها تا پیچیده ترین ماشین آلات به تعداد قابل توجهی پیچ نیاز دارند. بدون استفاده از پیچ اتصال قطعات مختلف انواع ماشینها و قطعات صنعتی و حتی یک صندلی ساده نیز مقدور نیست. یک ابزار بسیار ساده مانند قیچی تا یک سیستم کامل پله برقی بدون پیچ راه اندازی نخواهد شد. اهمیت و وابستگی ملزومات زندگی ما به پیچ این عنوان را بسیار جذاب میکند تا بهتر بدانیم چطور و چرا زندگی ما تا این اندازه به پیچ وابسته شد. بد نیست بدانید اهمیت پیچ در صنایع به اندازه ای بوده است که این قطعه صنعتی تنها در آمریکا در چند مرحله در برهه های زمانی مختلف دچار تحول شد.

استفاده از پیچ در سازه های بسیار قدیمی برای اتصالات و در ساخت بناها استفاده میشده اما پیچ های فلزی به شکل مدرن خود عمر چندان طولانی ندارند. در واقع اولین دستگاه هایی که قادر بودند پیچ های فلزی را با فرم مردن خود تولید کنند در فرانسه و در اواسط قرن شانزدهم تولید و راه اندازی شدند. این در حالیست که تنها از اواسط قرن 19 میلادی بود که پیچ های فلزی با فرم مدرن خود به تولید انبوه رسیدند.

در ایالات متحده امریکا برای اولین بار در 1818 شخصی با نام میکا روگ تولید پیچ های فلزی را راه اندازی نمود. روگ یک آهنگر اهل کنتیکت بود که بروسه عمل آوری پیچ را با اعمال حرارت و بکارگیری میل گرد آغاز نمود. پیچ های تولید شده از این روش در نهایت سوهان کاری میشدند و از طریق پرس هایی که در ان زمان موجود بود به سر آنها شکل سر پیچ را میدادند. در سال 1880 راگ تولید خود را افزون داد و به تولید روزی 500 پیچ دست یافت.

در پی موفقیت های روگ تولید کنندگان دیگر نیز سعی در گسترش روش های تولید پیچ بر آمدند. شخصی به نام ویلیام کلارک روشی را برای تولید پیچهای خودکار نوک تیز ارائه نمود که این امکان را بوجود می آورد که از آنها در چوب بدون ایجاد ترک استفاده نمایند.

در سال 1905 بیش از 500 کارخانه تولید پیچ و مهره در ایالات متحده آمریکا وجود داشت که با توجه به محبوبیت استفاده از پیچ این تعداد رو به فزونی بود.

قرن بیستم همراه با پیشرفت بسیار چشمگیر در عرصه تولید انواع پیچ و مهره بود که بخش بسیار مهمی از آن محصول جنگ جهانی دوم بود. هر چند شیوه های جدید تولید پیچ بسیار سریع بودند اما نحوه و نوع تولید پیچ از سال 1800 تغییر بنیادی نداشت. بعنوان مثال شیوه تولید پیچ فورج سرد که تمروزه استفاده میشود با شیوه تولید پیچ در سال 1890 تفاوتی ندارد.

تاریخچه پیچ
عرضه انواع پیچ و مهره شش گوش

عرضه انواع پیچ و مهره شش گوش
آژاکس تولید کننده انواع پیچ و مهره شش گوش

تولید کننده انواع استادبولت

تولید کننده انواع استادبولت
آژاکس تولید کننده انواع استادبولت

پیچ شش گوش کلاس 10.9 و 12.9

پیچ شش گوش کلاس 10.9 و 12.9
آژاکس تولید کننده انواع پیچ شش گوش کلاس 10.9 و 12.9

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه
آژاکس تولید کننده انواع پیچ و مهره

    ابعاد پیچ
    مقالات مرتبط
    + دسته بندی و انواع مختلف پیچ

    + شکل های مختلف سر پیچ

    + پوشش های مختلف سطح پیچ

    + انتخاب مهره مناسب برای اتصال پیچ

    + رزوه های ایزومتریک پیچ و مهره

    + تاریخچه پیچ

    + تفاوت پیچ اسکرو و پیچ بولت

    + نحوه محاسبه قطر و طول پیچ ها

    فروش پیچ و مهره در اصفهان

    فروش پیچ و مهره در اهواز

    فروش پیچ و مهره در تبریز

    فروش پیچ و مهره در مشهد

    ajaxbolt.com
    پیچ و مهره آژاکس
    تولید کننده و عمده فروش
    پیچ شش گوش، استادبولت و آلن
    پیچ و مهره نانوتجارت
    TEL : 09125030071
    FAX : 02155401754
    EMAIL : sales [at] ajaxbolt [dot] com